Recensie(s)

De zeven spirituele wetten van succes – De zeven spirituele wetten van succes is wereldwijd het best verkochte boek van Deepak Chopra. Lang voordat The Secret aan zijn opmars begon, had Chopra met zijn Wet van intentie en wens-de vijfde van de zeven spirituele wetten-dit geheim reeds kernachtig samengevat.De zeven spirituele wetten van succes biedt een schat aan richtlijnen voor iedereen die graag een productief en bevredigend leven wil leiden. – Ken Blanchard, mede-auteur van De One Minute ManagerDe auteurDeepak Chopra heeft circa vijftig boeken op zijn naam staan, vertaald in meer dan 35 talen, met meer dan twintig miljoen exemplaren in druk. Hij is een veelgevraagd spreker op seminars over de gehele wereld. Time Magazine gaf hem het predikaat “dichter-profeet van de alternatieve geneeskunde.”

NBD|Biblion recensie
De auteur is een wereldwijd in alternatieve kringen bekende Indiaas-Amerikaanse arts die moderne psychosomatische inzichten wil integreren in moderne fysica, New Age-spiritualiteit en Oosterse tradities; in verband met dit laatste heeft hij een connectie met de internationale Maharishi Vedic University en daaraan gelieerde gezondheidscentra die ook in Nederland (Vlodrop, Lelystad en elders) opereren. Vooral op grond van deze connectie zijn hij en zijn werk heftig onder wetenschappelijk-filosofische kritiek gekomen. Met name zijn claim dat hij de gezondmakende werking van zijn meditatie-technieken wetenschappelijk-fysiologisch zou hebben aangetoond, riep bij deskundigen veel weerstand op. Dit boekje is een verzameling adviezen voor ‘spiritueel succes’ waarin triviale levenslessen worden gemengd met bijv. een citaat van Albert Einstein boven een hoofdstuk waarin de wet van het karma tot de fysiologie in elke afzonderlijke cel van het lichaam wordt onderkend. De lezers worden aangesproken met ‘lieve vrienden en vriendinnen’. Verzorgde uitgave met een ruime interlinie.

(Biblion recensie, Redactie)

Succesboeken:

Deepak Chopra’s Zeven spirituele wetten van succes was en is een bijzonder succesvol boek, dat miljoenen mensen wereldwijd aanspreekt.
Zozeer zelfs, dat de auteur talloze brieven ontving van lezers die hem vroegen of ze ook kinderen deelgenoot zouden kunnen maken van deze eenvoudige en inspirerende principes en hoe ze dat dan moesten doen.
De zeven spirituele wetten voor ouders geeft antwoord op die vraag.
De schrijver laat zien hoe ieder gezin, door de zeven spirituele wetten in praktijk te brengen, een plezieriger en rijker leven kan leiden, met elkaar en met de natuur.

Over de auteur:
Dr. Deepak Chopra is opgeleid in India en de Verenigde Staten. Na in aanraking te zijn gekomen met de traditionele Indiase geneeswijze Ayurveda ontwikkelde hij een behandelwijze waarin ayurvedische en westerse methoden worden gecombineerd.
Tegenwoordig leidt hij een ayurvedische kliniek in Lancaster, Verenigde Staten.

Met zijn bestsellers in de Verenigde Staten en Europa en zijn druk bezochte lezingen heeft Chopra bewezen dat hij niet alleen qua kennis op eenzame hoogte staat.
Hij verstaat ook als geen ander de kunst om op een begrijpelijke manier te schrijven over de moeilijke materie van de geest/lichaamrelatie.